Lilla hemmafrun handlar mat

Söndagen började med att Karin med lägenheten smsade och sa att inflyttningen kan ske först Nästa helg.. (alltså helgen som kommer). Det gick inte som planerat riktigt :( Men som tur är så fixade Linnea och Rasmus så att vi den här veckan får bo i en övernattningslägenhet i deras hus för 100 kr/natt. Så. Vi bor i en övernattningslägenhet den här veckan. Jag packade allt vi skulle behöva den här veckan och när Albert och hans föräldrar tappert kom körandes från Göteborg med släpet så lastade vi av alla möbler och diverse säckar med smutskläder hemma hos mamma och pappa, stängde in Bruno i Sadelkammaren och Mimmi i hennes förra bur, kramade Tuija och Dan hej då och begav oss raka vägen till två tältsängar i en liten etta i söndags kväll. Ha. Ganska mysigt, jag bor ju ändå där med Albert liksom :> men vi längtar efter vår egna lägenhet. I helgen får vi den. Peppar peppar och ta i trä! Kom igen!

Tidigt på måndag morgon åkte Albert till jobbet och senare på förmiddagen gick jag och handlade diverse livsmedel. Ägg, mjölk, smör, knäckebröd, pålägg och havregryn. Allt för endast 110, 50 kr! Eh jajustja, senare följde jag med Linnea och Rasmus till Willys där jag faktikst även handlade en deo för 20 kr.. Måndag -130,50 kr back, pisk på fingrarna. Men vill man lukta gott i armhålorna så måste man! Nu knorrar magen så jag tror att bankkontot får tömmas på en falukorv lite senare idag också.
_______________________________________________________________________

Idag är det iallafall tisdag och i morse ringde jag till Anders på Kronfågel och frågade om kanske en liten flicka med döda dissektionsgrisar i backluckan också kunde få arbeta på deras stora fabrik. Men nej, kanske till sommaren. Jag skulle skicka in ett CV.

Så utan att låta sig skrämmas tog jag nästa chef i baken och gick till Sultans och frågade om arbete där. Fick prata med chefen som sa att just nu så behöver dom ingen men att jag gärna får lämna in ett CV i veckan så kan jag kanske få jobb till sommaren..

Jaha. På MCdonalds sa dom att dom faktiskt inte fyllt upp behovet av nytt folk riktigt än och att jag skulle skicka ett personligt brev och CV till dom. Bra!

Sen sist gick vi (för Linnea släpades med också) till Hembagarns där dom sa att det kan vara bra att ha mitt nummer om dom behöver en vikare någon gång och att om jag ville ha jobb till sommaren (!) så skulle jag lämna in ett papper med en presentation till dom i veckan. Herregud. Sommaren ._. Det är typ år dit. Johanna viell inte räktigt vara hemmafru tills dess.

Pressbyrån ville ha papperspresentation om mig också. Kändisen Johanna som tränger sig på med presentationer om sig själv. Varsågoda, läs om mig och mina intressen och mitt liv. Titta gärna lite på bilden också.

Nu är Albert slutad för dagen och här hos mig :> i Linneas och Rasmus lägenhet (Linnea och Rasmus är dock inte hemma). Så falukorven ska väl inhandlas och brödet vi bakade här igår ska väl ätas upp. För övrigt tänkte vi att vi ska gå och smyghålla handen och smygkika på vår framtida lägenhet utifrån vägen idag, så vi får drömma lite mer. Eller kanske suktas ihjäl !

Kommentarer
Postat av: Joline

Hunkigaste falukorven är du, hunkigast!!!!!!

2009-03-05 @ 15:42:55
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0