mobilbild i ministorlek, men jag kan urskilja en ordentligt hunkig kille i vita skyddskläder

Vilken mogen och arbetsvillig pöjk man har :D Rasmus skickade precis en smygbild på Albert när han står i arbetskläder och jobbar. Albert är på sin första arbetsdag på Kronfågel i Valla idag. Igår var han på arbetsintervju där och blev bjuden på isterband. Redig mat åt rediga karlar! Rasmus jobbar där (redig karl). Det är hans förtjänst att vi fick nys om att Kron behövde fler anställda nu.

Sen har vi den där Linnean också. Hon bästisen i Katrineholm. Rasmus kvinna (en redig kvinna dessutom). Det är hennes förtjänst att vi fick nys om att lägenheten vi troligtvis ska flytta in i i helgen skulle finnas tillgänglig nu.

Det är en 1,5:a med kök på norr i Katrineholm. Stor och ljus. 45 kvm. Vindsvåning. och allt detta fina kostar drygt 2,800 kr/mån inklusive el. Drömläget! Nära till centrum, nära till Linnea och Rasmus och i stort sett nära till det mesta.

Troligtvis hämtas möblerna hit från Göteborg i helgen om allt går som planerat. Sen ska vi mysa in oss ordentligt med Bruno och Mimmi i vårt lilla näste. Mimmi har förresten en spekulant. Emma, min lillasyster Jessicas kompis, Sara Rundströms lillasyster, har precis förlorat sin kanin och är nu intresserad av att ta hand om Mimmi istället. Passar utmärkt! Då får hon en trädgård att vara i istället för att behöva sitta i plastbur i vår lägenhet och bli deprimerad. Plus att vi helst inte vill behöva dras med doften av kaninurin.. Brunobajs räcker bra. Vi behöver förresten på tal om det skaffa en kattlåda med lock och lucka så fort vi får råd.

Det är tråkigt att Bruno blir innekatt. lägenhetskatt. Han är van vid att springa i skogarna i Angered närhelst han vill och nu blir vi halvt tvungna att stänga in honom i en färdbur och transportera honom 35-40 mil uppåt i landet för att sen släppa ut honom i en 45 kvm-lägenhet. Jag hoppas att han vänjer sig snabbt och relativt smärtfritt.

Nu är klockan 13:15. Albert slutar jobbet nu. Ska bli kul att ta emot honom här hemma som värsta fina paret med ringar på fingrarna och fråga hur hans dag har varit. He, min lite halvt hemliga dröm. Det blir ännu mer effektfullt sen med eget ställe... Men iof lär jag också snart jobba. På måndag drar jag igång med jobbsökandet så det ryker om det, dvs om jag då äntligen har blivit fri från den här knäppt jobbiga halsflussen eller vad det nu är jag har. Kommer inte klara av att vara sysslolös särskilt lång tid. Jag kan tänka mig att Kronfågel ännu inte fyllt upp behovet av folk.. och jag är inte blödig

Kommentarer
Postat av: Linnea

Johanna <3



Vi blir av med Pricken i helgen. Känns skönt! =P



Kattlåda med lock och lucka är toppen. Kostar mellan 150.200 kr på djurmagasinet, har jag för mig =)



Rasmus tror att det är svårt att få jobb på Kron nu, speciellt för dig. Tror inte dom vill ha dig och Albert på samma avdelning, tyvärr. Dom tror väl att ni inte ska sköta jobbet. Men ring och hör med dom i alla fall =P

2009-02-12 @ 13:48:31
URL: http://linneabergsten.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ska ni flytta till Katrineholm?? :D

2009-02-12 @ 18:12:07
URL: http://hartis.blogg.se/
Postat av: Johan

Eftersom du moget nog nekat på bdb, inte svarar på sms eller nånting får jag väl skriva här. Du har fortfarande min bok som jag vill ha tillbaka, eller pengar.

2009-02-14 @ 01:38:49
URL: http://ekaaa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är en av Rasmus jobbarkompisar som ska ta honom. Hon ville ha en kanin, och då sa vi att hon kunde ta Pricken istället för att köpa en ny =)



Vi betalade 249 kr för våran tror jag, men den är ju lite större än en vanlig, eftersom vi hade 3 katter. Fast i och för sig så är ju Bruno lite större en en vanlig katt också ;) Rasmus och jag ska upp och handla på måndag, så då kan vi passa på att kolla vad en sån låda kostar...



Vad händer på måndag för din del då?

2009-02-14 @ 11:02:40
URL: http://linneabergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0